شنبه, 15 اردیبهشت 1403
شنبه, 15 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | تیم ملی بسکتبال ایران این روز‌ها برای حضور در مسابقات جام جهانی در اندونزی حضور دارد و  در دومین مسابقه خود برابر ساحل عاج با نتیجه ۷۱ بر ۶۹ شکست خورد.

ملی پوشان بلندقامت ایران در دیدار اول برابر برزیل سه رقمی شده و با نتیجه ۱۰۰ بر ۵۹ شکست خورده بودند، اما همه چیز به شکست در زمین مسابقه خلاصه نمی‌شود. آنچه بیش از این موارد جلب توجه کرد، سرود نخواندن اعضای تیم ملی در ابتدای دیدار با ساحل عاج بود، اتفاقی که چندی پیش در تیم اعزامی دیگر این فدراسیون رخ داده بود.

اعضای تیم بسکتبال بانوان که در مسابقات سطح B آسیا شرکت کرده بود - به جز یکی دو نفر- در دو بازی از خواندن سرود کشورمان خودداری کردند. این اتفاق بار دیگر و این بار در قالب تیم مردان رخ داد و چندین بازیکن سرود ملی را نخواندند.

اینکه در فاصله زمانی کوتاه چنین اتفاقی در دو رویداد مختلف در فدراسیون بسکتبال رخ داده، باعث ایجاد حرف و سخن‌های زیادی در فضای مجازی و کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است.

خبرگزاری تسنیم ارگان رسانه‌ای نزدیک به سپاه پاسداران، در مطلبی انتقادی و تند، ضعف مدیریت در این فدراسیون را دلیل این اتفاق قلمداد کرد و نوشت: باید از جواد داوری به عنوان رئیس فدراسیون بسکتبال پرسید در این مدت چه کار کرده است؟ آیا کنترل بسکتبالیست‌های خانم که در سطح دوم آسیا حضور دارند و اعضای تیم ملی بسکتبال مردان کار سختی است که از عهده رئیس فدراسیون برنمی‌آید؟ اینکه ورزشکارانی که از ایران به همه چیز رسیده و جایگاه اجتماعی مناسبی به دست آورده‌اند، حاضر نیستند سرود ملی ایران را بخوانند از جمله مواردی است که جای تأمل داشته و هیچ توجیهی ندارد.

توضیح فدراسیون بسکتبال : ملی پوشان به سرود ملی احترام گذاشتند

فدراسیون بسکتبال اعلام کرد: «پس از بازی تیم ملی بسکتبال ایران مقابل ساحل عاج که متأسفانه با وجود شایستگی با شکست به پایان رسید، باز هم یک رسانه‌ی معاند با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با انتشار تصاویری تقطیع شده در راستای اهداف خود، تلاش کرد تا ملی پوشان بسکتبال ایران را به عدم خواندن سرود مقدس کشورمان متهم کند و از آن برای دشمنی با کشور بهره ببرد.

با احترام به دغدغه‌ی ملت شریف ایران، فدراسیون بسکتبال، عموم مردم را به بازبینی مراسم قبل از بازی و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران و واکنش بازیکنان ایران دعوت می‌کند که جملگی از کاپیتان حدادی تا دیگر ملی پوشان با رعایت ادب و احترام با طنین این سرود مقدس همراه شدند و پس از پایان سرود، هم با دست افشانی نسبت به این نماد و ارزش آماده بازی شدند.

فدراسیون بسکتبال تاکید می‌کند که ملی پوشان این رشته لحظه‌ای بی احترامی را نسبت به سرود ملی ایران بر نمی‌تابند و با عشق و علاقه به پیراهن مقدس تیم ملی رقابت‌ها را ادامه خواهند داد.

قطعاً فدراسیون بسکتبال با وجود اهمیت نتایج این رویداد، رعایت حریم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بر خود واجب می‌داند و از کوچک‌ترین تخطی نمی‌گذرد و تاکید می‌کند که هیچ گونه بی احترامی به پرچم و سرود مقدس صورت نگرفته و همراهی و حمایت مردم ایران و رسانه‌ها را در ادامه‌ی این دوره از مسابقات خواستاریم»

 



 

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان